Apple Mini Apps: 85%-os bevételmegosztás, új játszótér fejlesztőknek és KKV-knak

Az Apple hivatalosan elindította a Mini Apps Partner Programot, amivel gyakorlatilag megtöri a klasszikus 30%-os App Store jutalékmodellt. Az új programban a fejlesztők 85%-os bevételrészesedést kapnak a jogosult in-app vásárlásokból – ez praktikusan 15%-os Apple-jutalékot jelent.

A programot 2025. november 14-én jelentették be, tehát abszolút friss sztori: most rajzolódik ki, hogyan alakítja át az app-piacot, az előfizetéses modelleket és a KKV-k digitális jelenlétét.


Mi az a Mini Apps Partner Program?

Röviden:
Mini app = kicsi, webes alapú alkalmazás, ami egy már meglévő „host” appon belül fut.

Az új program lényege:

  • az Apple 85% bevételt ad a jogosult tranzakciókból (appon belüli vásárlások, előfizetések),

  • a maradék 15% az Apple jutaléka (nem 30%, mint a klasszikus App Store-modellnél),

  • a mini appok más fejlesztő tulajdonában vannak, mint a host app,

  • a mini app nem önállóan jelenik meg az App Store-ban, hanem egy már telepített appon belül érhető el.

Ez kvázi egy „platform a platformon” modell: ha van egy erős forgalmú appod, rá tudsz ülni erre, és mini appoknak adhatsz helyet – jutalékért cserébe.


Miért nagy dolog az 85% / 15% modell?

A klasszik App Store-világban a sztori kb. így nézett ki:

  • 30% Apple-jutalék szinte minden digitális terméken,

  • 15% csak speciális esetekben (pl. Small Business Program, előfizetés 1 év után),

  • erős versenyjogi nyomás, pereskedés, szabályozói balhék a 30% körül.

A Mini Apps programnál:

  • alapból 85% a fejlesztőké,

  • az Apple beéri 15%-kal,

  • cserébe viszont komoly technikai és jogosultsági feltételek vannak (speciális API-k, jóváhagyás, host–mini app viszony tisztázása).

Ez az Apple részéről kb. azt üzeni:

„A beágyazott mini app-okból óriási növekedést várunk, ezért itt alacsonyabb jutalékot vállalunk.”


Hogyan működik a beágyazott terjesztés?

A Mini Apps program egyik legérdekesebb része a disztribúció.

Hagyományos modell:

  • külön appot fejlesztesz,

  • feltöltöd az App Store-ba,

  • megpróbálod elérni, hogy az emberek letöltsék (hirdetés, ASO, PR, minden).

  • verseny a home screen-en: kinek marad fent az ikon…

Mini app modell:

  • egy már létező host appon belül jelenik meg a mini app,

  • a felhasználónak nem kell új appot letöltenie,

  • a host app már rendelkezik user-bázissal, te ahhoz csatlakozol „pluginként”,

  • a host app és a mini app között megoszlik a bevétel (host – mini app – Apple).

Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy:

  • egy nagy forgalmú travel appon belül megjelenhet egy külön foglalási mini app,

  • egy edzésappba beépülhetnek külsős edzéstervező mini appok,

  • egy marketplace appon belül futhat külsős számlázó, hűségprogram, ajánlatkezelő stb.

A kulcs:

nem kell meggyőznöd a usert, hogy letöltsön egy új appot – ott vagy, ahol amúgy is használja a szolgáltatást.


Milyen technikai feltételekkel jár?

Apple-ös szinten ez nem egy „két gomb, s kész” kategória. A Mini Apps programhoz:

  • szükséges az Advanced Commerce API használata,

  • a host appnak manifestben kell nyilvántartania az összes mini appot,

  • kötelező a Declared Age Rating API – azaz a host appnak életkor alapján kell szűrnie, mely mini app látszódhat,

  • mini appot webes technológiákkal (HTML5, JavaScript stb.) lehet építeni, nem klasszik natívként.

A host app felelőssége brutálisan megnő:

  • neki kell gondoskodnia a korhatárszűrésről,

  • neki kell karbantartani a mini app listát (manifest),

  • neki kell implementálnia bizonyos refund- és fogyasztásjelentési logikákat.

Cserébe viszont:

  • appon belüli „ökoszisztémává” válhat,

  • mini app fejlesztők jöhetnek rá, mint egy saját „mini App Store”.


Mit jelent ez magyar KKV-knak és SaaS-cégeknek?

Na itt lesz érdekes számodra, ha:

  • bármilyen SaaS-t, digitális szolgáltatást, előfizetést árulsz,

  • van iOS-alkalmazásod, vagy tervezel,

  • vagy épp olyan niche-ben mozogsz, ahol mini appként tudnál csatlakozni egy nagy host apphoz.

1. Ha már van iOS appod, platformmá válhatsz

Ha van egy:

  • erős user-bázissal rendelkező appod (pl. könyvelés, HR, projektmenedzsment, oktatás, fitness, e-kereskedelem),

akkor a Mini Apps programmal:

  • mini app fejlesztőknek adhatsz helyet,

  • hostként részesedést kapsz az 85%-os bevételből,

  • kvázi „appon belüli piacteret” építhetsz.

Ez lehet:

  • niche pluginek (pl. speciális riport, iparági adózási modul, ország-specifikus kiegészítők),

  • AI alapú „micro-utilityk” (chatbot, asszisztens, kalkulátor, coach, planner).

2. Ha nincs saját nagy appod, lehetsz mini app fejlesztő

Ha KKV vagy / ügynökség / egy fejlesztőcsapat:

  • felmehetsz olyan host appokra, amik már nagy forgalmat futnak,

  • mini appként kínálhatod a szolgáltatásodat,

  • nem neked kell felépíteni 0-ról a user-bázist.

Ez különösen azoknál lehet ütős, akik:

  • nagyon specifikus megoldást adnak (pl. számlázás magyar szabályokkal, bérkalkulátor, adótervező),

  • de globális piacot céloznának – valamelyik nagy host app „pluginjeként”.


Hol lehet benne a csapda?

Nem minden arany, ami 85%.

  1. Technikai belépési küszöb

    • Advanced Commerce API, manifest, age rating, refund API – ez már egy szint, itt nem „no-code AppSheet” projektről beszélünk.

    • Kell egy erősebb fejlesztői háttér vagy partner.

  2. Host–mini app alkupozíciók

    • Apple leveszi a 15%-át, a maradék 85%-on viszont a host és a mini app egymással egyezkedik.

    • Ha a host nagyon erős (óriási user-bázis), simán mondhatja: „te kapsz 50%-ot, én 35%-ot tartok meg”.

    • Ez már tiszta tárgyalástechnika.

  3. Adat- és kontrollhelyzet

    • a host app birtokolja a felhasználókhoz való közvetlen hozzáférést, analitikát, felületet,

    • mini app fejlesztőként erősen függsz a host jóindulatától (kitesz, elrejt, lecserél, lekapcsol).

  4. Szabályozási rizikó

    • EU DMA, versenyjogi ügyek, platformsemlegesség – ez az egész terep eléggé forró,

    • simán jöhetnek olyan szabályok a következő években, amelyekre mindenkinek reagálnia kell (Apple-nek, hostnak, mini app fejlesztőnek).


Kinek érdemes most ráfeküdni a Mini Apps modellre?

Érdemes komolyan gondolkodni rajta, ha:

  • van már futó appod, érdemi user-bázissal,

  • vagy olyan SaaS-t, digitális szolgáltatást csinálsz, amit jól lehet mini appként beágyazni,

  • a célközönséged iOS-en aktív, és fizet is digitális termékekért.

Még kivárhatsz, ha:

  • csak most kezdenél appfejlesztésben gondolkodni,

  • nincs fejlesztői kapacitásod a fenti technikai követelményekre,

  • a célpiacod nem igazán iOS-fókuszú, vagy főleg weben mozog.


Összefoglalva

Az Apple Mini Apps Partner Programja:

  • megtöri a 30%-os jutalékszabványt,

  • beágyazott, host-alapú terjesztést hoz,

  • kvázi „superapp” modellt indít el a nyugati világban (WeChat-szerű logika, csak Apple-módra),

  • KKV-knak, SaaS-cégeknek és fejlesztőknek új belépési pontot ad a mobilos piacra.

Ha vállalkozóként vagy fejlesztőként nézed:

Ez most egy új „réteg” az App Store fölött. Nem kötelező beszállni, de nagy eséllyel itt fognak nőni azok, akik platformban gondolkodnak, nem csak egy sima appban.

HÍVÁS MOST
Scroll to Top
HÍVÁS